Kaixo! Sandra, Josune eta Miriam gara, eta blog hau egin dugu irakaskuntza funtzioari buruzko gaiak aztertzeko eta zabaltzeko. Espero dugu gustukoa izatea ;)

jueves, 25 de noviembre de 2010

Zer ulertzen dugu hezkidetzaz?

Honako ekarpen hau agian nagusiena da, hezkidetza zer den eta zeintzuk diren bere helburuak azalduko ditugulako. Baita nola sortu zen ideia berri hau eta abarrekoak ere, pixka bat  gaia testuinguru batean kokatzeko eta langaia bideratzeko. Bestelako ekarpenetan, ordea, hezkidetzan bertan tratatzen diren kontuak behatuko ditugu.


Gai honen txosten gisa, esan daiteke hezkidetza une historiko jakin baten gertaerak ziren eta gizarteak  gero eta buru zabaltasun handiago lortu zuela bide,  hezkuntzan aldaketak gertatu ziren. Emakumeak gizartean gero eta paper garrantzitsu bat lortzen dihoa denbora pasa ahala. Hori dela eta, une jakin horretan (agian II. Errepublikan, eskola mixtoak zabaldu zituztenean), edoizen adinetako emakumeen eskubideak eta edozein  legen aurreko berdintasunaren aldarrikapena ailegatu zen, izan ere, emakumeok kokoteraino zeuden emakumeen zapalkuntza jasateaz, tratu txarrak jasotzeaz, aisialdi txikiago izateaz, soldataz, etab. Ondorioz, eskubideen garrantzia, emakumeen egoera bai lan munduan, bai gizartean oro har hausnarketa sakon bat sortu zen.
Zein ondorio zekarren hausnarketa honek? Generoaren kontzientzia ( nahiz eta oraindik esfortzuak nahikoak ez izan eta ibilbide luzea geratu) eta, honekin batera, historian zehar hezkuntza arloan gertatutako aldaketarik azpimagarrientariko bat : Hezkidetzaren sorkuntza, hau da, eskoleetan neskak eta mutilak nahasita heztea, euren gaitasunak, konpetentziak, trebetasunak berdinatzat hartuz. Hezkuntza mota bai mutileentzat, bai neskeentzat berdina izan beharko litzateke maila guztietan gizartearen garapen ona  nahi izatekotan. Hezkidetzaren kontua ez zen agertu soilik emakumearen egoeraren hobekuntza aldarrikatzeko, baizik eta gizartean oro har, gure izaera eta nortasuna baldintzatzen gaituzten etiketeen eragina murrizteko, kontrolatzeko ,etab.
Eskola  ez-mixtoen garaian ( normatibista edota pribatua izaten ohi zena), hau da, II. Errepublikaren aldarrikapena heldu baino lehen, zeuzkaten helburuak guztiz ezberdinak ziren mixtoek dituzteneetara. Eskola mixtoetan, benetako heziketa zeukaten/ dute helburu, giza estereotipoei jaramonik ez eginez. Eskola ez-mixtoetan, berriz, erlijioa ardatza ohi zen eta oso ideologia kontserbadore izateaz gain, joera horiek inposatzen saiatzen ziren. Dena dela, hezkuntza eta ezagutzak transmititzea ere zuten helburu, baina irakaslearen autoritatea azpimarratzea zuten lehentasun gisa. Gaur egun, eskolen ardatza ikaslea da (generoa kontutan hartu gabe)   eta ez dira soilik saiatzen ikasleek ezagutzak eskura ditzaten, baizik eta euren baitan dauden ezagutzak eta trebetasunak indartzen eta garatzen.
Hezkidetzaren kontua argi gera dadin, zenbait erreferentzia topatu ditugu internetez baliatuz.
Alde batetik, nola islatzen den sexismoa hezkuntzan eta haurtzaroan azpimarratzen duen artikulu hau plazaratu nahi dugu.

Bestetik, hezkidetza nola sortzen da argiago izateko honako hau aurkitu dugu.
Azkenik, hezkidetzak dituen helburuak pixka batean azaltzen dituen web-gune honekin egin dugu topo, baita grafiko hau ere aurkeztu nahi dizuegu, non genero bakoitzaren lanbideen eta desioen portzentaien isla geratzen den. Grafiko honek ordezkatzen duena, estereotipo eta etiketeen ondoriotzat har dezakegu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario