Kaixo! Sandra, Josune eta Miriam gara, eta blog hau egin dugu irakaskuntza funtzioari buruzko gaiak aztertzeko eta zabaltzeko. Espero dugu gustukoa izatea ;)

jueves, 11 de noviembre de 2010

Irakasleen adimen emozionala

Irakasleen garapen pertsonalaren barruan gai hau aipatzekoa eta aztertzekoa iruditu zaigu. Irakaskuntzan, irakasle guztien adimen emozionala handia izan behar da irakasten dituzten umeei transmititzeko. Irakasleek ikasleekin harreman estuak izan arren, emozioak kontrolatu eta batzuetan baztertzen jakin behar dute bitartekari igarotzeko.

Adimen emozionalari buruz gehiago jakiteko eta beste puntu batetik aztertzeko honako bideo hau ikustea proposatzen dizuegu. Honetaz aparte artikulu hau oso interesgarria da.



Adimen emozionala kontzeptua lehen aldiz erabili zenean arrakastarekin lotutako emozioak aipatzeko erabili zen, hau da, enpatia, errespetua, independentzia... Gero eta adimen emozional handiago edukita orduan eta errazago egiten da esperientzia negatiboak baloratzea, intuizioa handitzen da etabar.

Adimen emozionala naturala da, ez da soziala, beste modu baten esanda, ez dugu gure ingurugirotik eta ikasten jaiotzen garenetik daukagun adimena da. Adimen emozional altua daukatenek baxua daukatenekin konparatuta osasun hobea dute, erlazio pertsonal estuagoak dituzte eta bizitza profesionalan emaitza hobeak dituzte.

Ikasleek haurtzaroan eta nerabezaroan denbora asko pasatzen dute, beraz, ikasleentzat eskola "bigarren etxea" da. Hemen da adimen emozionala garatzen den tokia. Irakasleen adimen emozionala oso garrantzitsua da beraien ikasleen erreferenteak baitira. Haiek ikasleei adimen emozionala ikertzen, aztertzen eta kontrolatzen irakasten saiatu behar dira. Irakasle batek argi izan behar du nolakoa izan behar den bere jokabidea egoera eta pertsona bakoitzarekin. Demagun bullying kasu batean gaudela, irakasleak portaera jakin bat izan behar du pairatzailearekin eta erasotzailearekin.
Irakasle batek adimen emozional handia izan behar du bere ikasleei formakuntza egokia emateko. Bistan dago, adimen emozionala osasun psikologikoa eta autoestimarekin lotuta dagoela. Adimen mota hau landuz gero, osasun psikologiko arazo gutxiagoak izango ditu, hortaz, bere lanbidean emaitz hobeagoak izango ditu, ikasleentzat onuragarria dena.

Lehen esan dugun bezala, adimen emozionala klasean landu behar da eta horretarako irakasleek hainbat teknika eta estregia dituzte (banakakoak eta taldekakoak). Teknika hauen eraginez, adimen emozionala garatzen da eta klaseko giroa hobetzen da.

Azken ideia moduan, esan genezake adimen emozionala ia kasu guztietan adinarekin dagoela erlazionatuta, hots, ezin dugu espero, adibidez, 25 urteko irakasle batek 40 urteko irakasle batekin konparatu esperientzia gutxiago duelako eta, ondorioz, arazo batzuei aurre egiteko zalantza eta zailtasun gehiago izango dituelako.

Goleman psikologoaren arabera, pertsona baten adimena neurtzeko emozioak ezinbestekoak dira. Hau adimen emozionala bost konpetentzietan oinarritzen da:


* Adimen emozionalari buruzko test bat egin nahi baduzu, dohainik eta erantzunak grafiko batean ikusita, hemen sakatu.


1 comentario: