Kaixo! Sandra, Josune eta Miriam gara, eta blog hau egin dugu irakaskuntza funtzioari buruzko gaiak aztertzeko eta zabaltzeko. Espero dugu gustukoa izatea ;)

lunes, 25 de octubre de 2010

Irakasleak XXI.mendean

Gai hau hautatu dugu gu ere mende honetako irakasleak izango garelako. Lehen, irakasleen formakuntza eta klaseak emateko joera desberdinak ziren oraingoarekin konparatuz. Denborak gauzak aldatu egin ditu eta honekin batera, gizartearen eskaerak. Irakasleak, denbora pasa ahala, gehiago formatu behar dira eta modu desberdinez. Kontu honen isla geratzeko eta zuek uler dezazuen, artikulu hau irakurtzea proposatzen dizuegu.





XXI.mendeko irakaslei buruz hitz egiteko, lehenik eta behin aurreko mendeetako irakasleen izaera edo formakuntza erakutsi behar dugu. Lehen egondako irakasleek, normalean, elizako pertsonak ziren. Irakasle hauek, instruktoreak ziren. Ikasleen autonomia eta askatasuna zigortzen eta debekatzen zuten eta metodologia bat zuten non teknologia ez zen sartzen. Irakasleek ikasleei zigortzeko jotzen zituzten eta haien ustez, umeek bakarrik ikasten zuten egia eta azertuekin. Haien metodologia eta pentsaera bere formakuntzan ikasita zuten.

Gaur egun, hezkuntza, umeen jarrera eta irakasleen formakuntza aldatu egin dira. Umeek ez dira lehen bezalakoak ezta haien beharrak ere. Oraingo irakasleek, batetik, motibazioa behar dute. Motibazioa oso garrantzitsua da haien formakuntzan. Motibatuz gero, ikasleek ezagutzak errazago ulertuko eta ikasiko dituzte. Beste alde batetik, mende honetako irakasleek ezin dute irakasleen papera bakarrik bete, umeek arazo familiarrak eta sozialak dituzte, beraz, lagun edo langile sozialen moduan jokatu behar dute, hau da, bitartekoak dira. Haurrak laguntza behar duenean, irakasleak ezin du uko egin laguntza emateari, betiere autoritatea eta errespetua inposatuz. Mende honetako irakasle baten formakuntzan, teknologi berrien ezagutzak funtsezkoak dira. Metodologia aldatu egin da, oraingoan, akatsak ikaste prozesuan garrantzitsuak dira, eta ikasleen autonomia baloratu egiten dute. Irakasle berrien heziketan, ikasleek bere kabuz ikasteko animatzea dago gauza aipagarrienetarikoak.

Gauden mendean irakaskuntzaren helburuak desberdinak dira, hobeto esanda, irakasleek ikasleei ikasteko irakatsi behar dizkieten helburuak desberdinak dira. Lehen, irakasleek haurrak hezten zituzten alfabetatugabeak ez izateko ( izan ere, jende asko eskolagabea zen). Gaur egun, irakasleek ikastearen balioa ezagutzen dute eta haren garrantziaren berri dira. Amaitzeko, esan behar dugu denbora pasa ahala, helburu, metodologia eta irakaskuntzaren egoera aldatzen joaten direla, hots, hurrengo mendean, mende honetako irakaskuntzaren egoera aztertuz, oso desberdina izango da.

Gai honi buruzko grafiko gutxi daudenez eta daudenak oso baliogarriak ez direnez, mapa kontzeptual hau jarri dugu hobeto ulertzeko aurreko azalpen guztia. Mapa kontzeptuala XXI.mendeko irakaskuntzarena da.






1 comentario: